WELL THAT'S F*CKING AWESOME

Hej,
 
Ja egentligen ska ju fredag vara den bästa dagen på hela veckan, men kan lugnt säga att det endast gäller när man har jobb och har jobbat hela veckan. Jag hoppas faktiskt att jag kommer få jobba lite imorgon i alla fall så att jag får något kul att roa mig med. 
    Annars blev det att stiga upp i tid idag och gå in till stan för att träffa min arbetsgivare. Vi skulle skriva kontrakt så att jag kunde gå och fixa mitt skattekort. Hur som helst så hade ja ju hört från min kollega att lönen låg på 115, blev så sjukt besviken eftersom jag till och med tjänar mer i Sverige. Har pratat med många och lönen för mitt arbete ska ju ligga på tyo 140 nok/tim + 20 Nok i ob. Men vet ni vad min chef säger? 115 kr utan ob tillägg! Men gud jag höll på gå i taket när han sa det. Det slutade då med att jag fick 125nok/tim (för att jag är så snäll, kan man seriöst få lön efter hur snäll man är?) men jag gjorde det endast för att få ut mitt skattekort, om jag inte får löneförhöjning snart så slutar jag!
 
 
 
 
 
Ja denna trevliga fredagskväll spenderade jag med lite Pasta Carbonara (Ja väldigt god faktiskt) framför datorn som är min käraste vän just nu. Ska just slå igång filmen 'Big' med Tom Hanks <3
    Dock är det familjefest utanför mitt rum. Tjejen som bor i rummet bredvid mig har familjen över (hur den kan bestå av 20 killar, låter som det i alla fall, nä men kanske 6 förstår jag inte). Dom kom hem halv 5 i morse och på dom lät det som det var eftermiddag för dom gastade och skrek och lekte. Visst jag är som en gamal tant ibland men seriöst? Har dom ingen egen hjärna att tänka med? Jag fick stiga upp och gå ut och informera dom att klockan faktiskt är halv fem på morgonen och att det finns andra som bor här. Tror ni det hjälpte? Nej självklart inte. Fick gå ut en till gång och ställde mig och blängde på dom tills alla blev tysta sen försökte jag vänligt berätta att jag skulle upp tidigt och skulle uppskatta om dom kunde ta sin efterfest någon annanstans eller gå och lägga sig. Att säga att dom skulle vara tystare fanns inte ens på kartan för då hade dom börjat igen 5 minuter senare. Dom höll sig ändå inte länge innan någon glömde av sig men verkade som en av killarna fattat och fick dom till slut att hålla tyst.
 
Härlig start på helgen hörrni, hoppas det går bättre för er!
 

Kommentarer
Postat av: Emelie S-L

Men fan va dåligt, bra att du kunde få lite högre lön än det han sa först iaf... Men inget OB, da fuck?? Jag hoppas verkligen du hittar något annat, bättre, jobb snart!
Fan va respektlöst att hålla igång sådär klockan halv fem på morgonen, och att de inte ens kan respektera när du säger till dem första gången, dålig stil!

Svar: Ja precis, jag jobbar både helg och natt så lite ob vill man ju ha! Men som sagt när prövotiden är klar och jag inte får högre lön så slutar jag! Jag är ju lite av en tant men halv 5 på morgonen? Där går fan gränsen! Jag hatar att bli ignorerad.
Johanna

2013-02-25 @ 12:53:46
URL: http://emeylie.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback