WHY DOES IT FEEL SO HOPELESS?

Hej,
 
Kändes som jobbletandet tog ett steg bakåt idag. Eftersom jag fått ett jobb nu (ja ett helgjobb i alla fall) så får jag gå och skaffa skattekort och D nummer så att jag kan få min lön. Dock så var det så otroligt mycket folk där idag och dom stängde kl 15.00 så jag hann aldrig få hjälp. Man ska tydligen vara där före klockan 13.00 för att ens hinna få hjälp. Blir tidigt imorgon. Mamma har då skickat lite mer cv till mig via post så snart ska jag kunna dela ut lite fler. Men idag har det mest blivit att söka via internet. Eller kan man kalla det söka? Alltså det är riktigt svårt att hitta exakt hur det är man söker och dom flesta arbetsgivare vill att man skickar sitt cv via post och inte mail. Men ofta jag har råd att posta cv till typ 100 personer? Nä seriöst om ni söker personal uppge en mailadress eller att ni vill att man kommer förbi med ett cv!
 
 
 
Blev en tröst choklad idag. Ja jag har supertråkigt när jag sitter och söker jobb varje dag utan respons. Och har inte heller pengar till att gå ut och göra saker heller. Börjar nästan bli så att när man köper godis här på en tisdag att man oroar sig över pengarna mer än kalorierna. I need a job!
 
Dagens Norska Ord: Kom ihåg ~ Husk
 
 

Kommentarer
Postat av: Emelie S-L

Ryck upp dig gumman, det löser sig ska du se! Du har bara varit där en vecka nu, det kommer gå bra! =) Kämpa på! <3
(Kul btw att du börjat med 'Dagens Norka Ord', hehe)

Svar: Ja jag ska rycka upp mig ur min egen negativitet :D :D :D See I did it :P Jag ska kämpa tills jag har jobb eller utfattig måste återvända till mina föräldrar (plz don't let that happen). Men jag har i alla fall dig som min stöttepelare <3 haha ja dessa norska ord alltså, slänger upp några när jag hört något kul ;)
Johanna

2013-02-20 @ 14:20:13
URL: http://emeylie.blogg.se/
Postat av: Emelie S-L

Sv: Bra, duktig flicka ;) Inte gräva ner sig i gropar nu, trust me, jag är duktig på att göra sånt, och det är inge trevligt där nere i gropen... Så man måste ta tag i sig själv och rycka upp sig, det löser sig och blir bättre till slut! =)
Klart du har, finns alltid här för dig gumman, det vet du <3

Svar: Så sant så, inga jäkla hål här alltså! Ja jag får se till att skaffa mig ett jobb nu så du kan komma hit och festa ;)
Johanna

2013-02-25 @ 20:14:22
URL: http://emeylie.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback