ASIAN FOOD

Hejsan,
 
I dag var det rätt jobbigt att vakna upp, jag och mamma hade 'The Talk' om hur vi skulle göra med Molle. Han ville varken röra sig, lyfta på huvudet eller ens lyssna när man ropade på honom, och nu har det gått en vecka sedan han sist åt. Det är alltid hemskt när sånt händer, men när det blev prat om att åka till veterinären var det inte roligt längre. Har gråtit mycket de senaste dagarna, men inte lika mycket som nu. Men ja jag grät ju till mig honom för 10 år sedan så varför inte avsluta så också?
  Dock verkade det som att vår kära lilla fulhund hörde vad vi pratade om och bestämde sig genast för att nu skulle han visst äta och gå och söka godis i köket och komma springade när man prasslade i påsar. Eftersom vi var förvånade så gav vi honom lite mat, vilket han åt, så vi får se om det fortsätter så här så kanske han blir bättre igen :D
  Själva så hade vi en liten asiatisk kväll med massa Kina och Thai mat <3 Pappa gjorde sin thai wook och så friterade vi små vegetariska vårullar. Han hade även köpt en liten sån här burk som man ångkokar dumplings i, dock var dom dumplings han köpt helt fruktansvärda, nä nästa gång lagar nog jag maten :P
 
 
 
 
 
 
 
 
Om man ska äta vårullar så ska man ha den här såsen! Det är thailänds plommonsås, söt och god. Jag älskar den verkligen :D
 
 
 
 
Första gången på en vecka så sitter han under bordet för att se om vi kanske skulle råka tappa ner något på golvet :D
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emelie S-L

Haha, det kanske var bra för honom att höra att han måste bli bättre nu, så säger han åt sig själv mentalt att "nu ska jag må bra!" ^^
Gott med en Asian food night ;)

Svar: En liten fulhund är vad han är alltså!Ja pappa är riktigt duktig på asiatisk mat, dock har han ju lärt sig av en thailändska :)
Johanna

2013-01-21 @ 15:24:14
URL: http://emeylie.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback