CUPCAKE RECIPE

Hejsan,
 
Lovade ju att jag skulle slänga upp ett recept på dom goda muffinsarna som jag och min lillasyster bakade. Det är ungefär samma recept som när man bakar kladdkaka :)
 
 
För oss blev dom perfekta efter drygt 15 minuter :) Man ska ha dom längst ner i ugnen.
 
 
Det blev även ett litet hemmagjort recept på frosting, men den blev otroligt god i alla fall :)
 
Frosting ca 10st Muffins:
 
* 7,5 dl Florsocker
* 1 tsk Vaniljsocker
* 9 msk Vatten
* 5 msk Kakao (för färgens skull, det går att använda karamellfärg också)
* 0,5 - 1 dl mjöl
* En liten klick smör
 
Gör frostingen först efter att dina muffins har blivit kalla. Om man her på frostingen för fort smälter den, och om du gör frostingen och låter den stå kommer den att stelna. Lycka till :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Emelie S-L

Yummie, det här måste jag testa någon gång! =)

Svar: Dom är perfekta att bjuda på, if you know what I mean ;)
Johanna

2013-01-23 @ 22:00:25
URL: http://emeylie.blogg.se/
Postat av: rebecca

Ja detta ska jag verkligen göra! :D

Svar: Ja det borde du verkligen, och så får vi smaka sen ;)
Johanna

2013-01-24 @ 14:04:55
Postat av: Emelie S-L

Sv: Hehe, så om jag gör såna så kommer du hit och smakar då? ;)

Svar: Absolutely Babe ;)
Johanna

2013-02-10 @ 16:58:06
URL: http://emeylie.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback