DJANGO UNCHAINED

Hejsan,
 
Idag har jag verkligen hunnit med en hel del alltså. Vid halv tre idag kom min morbror och hämtade mig och så for vi hem till han och Jennie i Gärdsmark. Där blev det att byta om till ordentliga vinterkläder och gå ut till stallet. Jennie har ju nämligen 10st islandshästar på gården, dock är nog bara 5 st hennes. Men hur som helst så for vi ut på en ridtur, och jag fick en häst som heter Ringur, supermysig :) Det är otroligt vad jag saknar att rida alltså, det går inte att beskriva känslan av att vara ute och galoppera ute i skogen och snön <3
  Sen blev det att mocka stallet och gå in och duscha. Vi hade bokat bio till ikväll så vi skulle även äta inne i stan. Vi var sugna på Bishop men det var fullt så då blev det Kinamat på Tatung istället, vilket var supergott :)
 
 
 
 
Nyfikna pållar ;)
 
 
 
 
Supersöta Ringur <3 Passade mig perfekt.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Friterad banan till efterrätt :) Ah så gott det var!
 
 
 
 
 
 
Sen blev det ju som sagt bio, Fredde hade röstat på Django, så ja... det blev den. Den hade premiär igår och jag ville gärna se den men mamma hade hört att den skulle vara blodig (you think, det är en Quentin Tarantino film) så hon ville inte. Det tog väl typ 5 minuter in i filmen innan någon fick skallen avblåst. Det otroliga med den här filmen är att när någon blev dödad så skrattade alla. Trots sin råhet så var den här filmen en ren komedi alltså, tror vi skrattade mest hela tiden. Jag måste nog säga att Samuel L Jackson var den som gjorde filmen bäst, till skillnad från dom flesta andra av hans filmer så var han en av The Bad Guys den här gången, och det gjorde han bra. Skulle lätt kunna se filmen igen :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Emelie S-L

Åh va roligt att rida, önskar att jag också kunde det! Jättefina hästar =)
Har blivit mycket asiatisk mat för dig på sistone, jag är så avis, blir ju så sugen på det =P
Skulle nog vilja kolla in den där filmen jag också tror jag =)

Svar: Du borde ju börja på ridskola nu när du pluggat klart, never too late to learn ;) Haha du det har blivit mycket av allt på sistone, trodde det var efter jul man skulle vara nyttig ju :P
Johanna

2013-01-21 @ 18:46:00
URL: http://emeylie.blogg.se/
Postat av: Emelie S-L

Sv: Haha, honey, det är ju inte därför jag inte kan, jag är ju allergisk, har du glömt det? =P Skulle ju dö om jag skulle gå i ridskola! xP

Svar: Ja det hade jag nog glömt. Så otroligt tråkigt jag skulle verkligen inte klara av att vara allergisk. Men började det inte bli bättre av dom där pillren du åt?
Johanna

2013-02-10 @ 17:00:29
URL: http://emeylie.blogg.se/
Postat av: Emelie S-L

Sv: Nej jag hatar det verkligen, being allergic sucks, framför allt då man älskar djur! =( Jo de hjälper, men jag känner fortfarande av det, är jag i en miljö med pälsdjur för länge så blir det jobbigt till slut =(

2013-02-13 @ 14:07:33
URL: http://emeylie.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback