GENERATIONS BOULE

Hejsan, 
 
Idag blev det att stiga upp lite tidigare eftersom jag skulle träffa morfar idag. Förra veckan eller så så bjöd han med mig att spela Boule med honom på något som heter generations Boule, typ en av spelarna (som alla är äldre) tar med sig ett barn eller barnbarn eller så och ja så spelar man Boule. Boule är ungefär som Bockia fast med tunga klot istället. Innan laddade då jag och brorsan upp med mat på Krysset, bästa hamburgerstället i stan!
  Det var faktiskt roligare att spela än jag trodde, speciellt då det gick så bra för oss. Första matchen vann vi, dock andra var det jäkligt nära att vi förlorade, och efter att vi hade vunnit tredje matchen visade det sig att jag och Morfar hade högst poäng och van därför hela turneringen, nu vet ni vem ni ska ringa om ni ska spela Boule ;)
 
 
 
 
 
 
 
Fikapaus 
 
 
 
Blev lite suddig när Moffe skulle ta kort, tog även länge för honom att lista ut hur man tar kort med en iPhone :P
 
 
När vinner jag alltså? Men förutom turneringen så vann jag även ett presentkort till Frasses <3
 
 
 
Och ja som sagt så kom ju jag och Morfar 1:a och då fick alla yngre en medalj och hamnade på bild i Norran, oh tha fame ;)
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback