MITT 2012 :)

 Hello, 
 
Eftersom jag nu har skrivit på min blogg i ett år (ja nästan i alla fall) så tänkte jag att det skulle kunna vara kul att gå igenom det året som har varit. Försökte komma på min egen lilla lista men det var omöjligt, så då kollade jag min kära vän google och det visade sig att det bara finns en mall som alla bloggare använder, so here it is ;)
 
Hur har ditt 2012 varit?
 
Mitt 2012 har i princip varit helt otroligt, i alla fall så roligt det kan vara när man pluggar ;) 
 

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Ja of course, jag var ju till Kina. Pluggade kinesiska ett par månader i Beijing, en helt ofattbar upplevelse 

 

 

Har du några nyårslöften?

Hmm... nä tror inte det, inga fasta i alla fall, men beach 2013 satsar man väl alltid på.

 

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Ja faktiskt. Men jag börjar inte känna mig gammal ännu, hon är faktiskt 30 år medan jag bara är 21 år.

 

Vilka länder besökte du?

Sverige som vanligt, mellanlandade i Finland och Polen (om nu det räknas) och självklart Kina.

 

Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?

Kommer inte ihåg exakta datum, men kommer alltid minnas dagen jag steg ut ut ett plan och var i Kina (hehe gud vad det var tjat om detta Kina <3) även när jag fick mitt betyg och klarade plugget i Kina.

 

 

Bästa minnet från 2012?

Det måste nästan vara när vår klass åkte till Kinesiska muren, det var inte bästa vädret, men oj vad kul det var. Måste ju även säga att ett annat bra minne är då jag träffade Jenny i Kina. Våra släktingar som känner varandra parade ju ihop oss efter att dom fick reda på att vi skulle bo i samma stad, så glad över att ha fått henne som vän <3

 

Vad var din största framgång 2012?

Måste väl vara att jag klarade skolgången i Kina. Men annars är väl varenda dag en framgång i sig, men att ha kinesiska betyg måste nog vara den största ;)

 

Största misstaget? 

Några av killarna i min svenska klass ordnade så att man kunde läsa vidare i Kina, samma kurs som man skulle läsa i sverige under hösten. Men dock var jag så otroligt dum att jag inte tog den chansen, nu så här i efterhand ångrar jag mig så otroligt mycket faktiskt! 

 

Bästa köpet?

Min fina, och rosa, Jimmy Choo väska! Den måste nog vara det jag är allra mest nöjd över att jag köpte i Kina, den är otroligt snygg och egentligen rätt olik min stil, men jag var bara tvungen att ha den, och den var mig trogen i Kina. Och det bästa med den är att den fortfarande är hel :D

 

 

Vad spenderade du mest pengar på?

Med tanke på mitt förra svar ska jag inte ljuga.. alla mina pengar gick åt till att köpa skor, smycken, kläder och väskor. Men sen gick även mycket pengar till mat, den kostade inte mycket, men gud vad man åt och provade nya maträtter :D

 

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2012?

Den något uttjatade PSY- Gagnam Style som på något sett fortsätter vara bra, och har typ över 1 Biljon hits på Youtube. Men sen är det väl Big & Chunky - Will.i.am och Justin Bieber - Boyfriend. 

 

 

Vad önskar du att du gjort mer?

 Pluggat, nuff said!

 

Favoritprogram på TV?.

Hmm hade inte så stor tillgång till (bra) tv i Kina och när jag kom tillbaka till Sverige började jag aldrig med någon serie. Dock kollade jag in Spartacus på datorn (och fick en crush på Gannicus), men sen är det väl dom vanliga Simpson och Family Guy avsnitten som jag verkligen tycker är kul att se på.

 

Bästa boken du läste?

Fy skämms på mig, jag är så duktig på böcker och dra ofta igenom minst 30 böcker på ett helt år. Men i år tror jag inte ens att jag tog mig igenom 10, kanske inte ens 5... Så den bästa boken måste nog gå till årets hit, Fifty Shades of Grey.

 

Vad gjorde du på din födelsedag 2012?

Jag blev bjuden på mat av mina tre kinesiska kompisar. Sedan gick vi även och fixade naglarna :)

 

 

Hur skulle du beskriva din stil år 2012?

Kinesisk, billigt, matchande, färgglad.

 

Den Dom bästa nya personen du träffade? 

Oj i år har jag träffat så otroligt många nya människor. Det roliga är att även om jag var i Kina var det flest svenskar jag lärde känna. Träffade ju som sagt Jenny när jag var i Beijing, hade även två supertrevliga svenska tjejer i min klass, Anna och Cloie, som jag fortfarande har kontakt med. Och även om jag ångrar att jag inte stannade i Kina så är jag även glad att jag åkte hem för annars skulle jag aldrig lärt känna Annika :)

 

Är det något du saknade 2012 som du vill ha 2013?

A fulltime Boyfriend.

 

Vad ser du mest fram emot med 2013?

Att alla möjligheter i världen finns. Resor utomlands, knasiga grejer man hittar där,  nya personer att träffa och att tjäna pengar ;)

 

  

GOTT NYTT ÅR ;)


Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback