RECEPT TOSCAKAKA

Hej,

Tänkte att jag slänger upp receptet på dessa underbara kakor, jag är riktigt dålig på att hålla koll på recept men det här blir ett perfekt ställe att lagra det på ;)  Ett tips är att använda en stor långpanna, annars tar det lång tid innan den blir klar. 
 
 
FALSK TOSCAKAKA
175° (15-20min)
 
Botten:
 
175 g smör
4 ägg
6 dl strösocker
3 dl mjöl
2 tsk bakpulver
8 msk kakao
2 tsk vaniljsocker
2krm salt
 
Toscasmeten:
 
75 g smör
2 dl strösocker
2 dl vispgrädde
2 dl ljus sirap
200 g riven kokos
 
GOOD LUCK ;)
 
 

Kommentarer
Postat av: isabellavallberg.blogg.se

▲vill du bli intervjuad och få flera läsare?
Anmäl dig då på min blogg!

Förlåt ifall du inte tycker om sånahär kommentarer men tänkte kunde ju vara kul för dig att få flera läsare :D

Svar: Hade varit kul ifall du varit intresserad av just min blogg och det jag skriver, men säger nog nej den här gången. Ha en fin dag :)
Johanna

2013-02-04 @ 08:04:28
URL: http://isabellavallberg.blogg.se/
Postat av: angelica

Åh sånna är riktigt goda! :D allt bra med dig idag?

Svar: Ja det är dom verkligen :) Jo allt bra med mig, hoppas det är bra med dig också! :D Fin blogg btw.
Johanna

2013-02-04 @ 08:05:00
URL: http://angelicabengtsson.blogg.se
Postat av: Emelie S-L

Får jag ta och göra någon gång! =)

Svar: Ja det måste du verkligen göra, så goda ;)
Johanna

2013-02-04 @ 19:09:07
URL: http://emeylie.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback