HEMMAGJORD MJUKGLASS

Hejsan,
 
I veckan på jobbet så pratade vi om att det hade kommit en kul grej till kyldisken. Nämligen att man kan göra egen mjukglass hemma i frysen. Allt du behöver är ett paket 'mjukglass' från Arla som går för det helt okej priser 24 riksdaler. Smeten var lättvispad, ungefär som vaniljvisp. Det ända jobbiga var självklart att den var tvungen att stå i frysen i ca 3-4 timmar, så inget man bara slänger ihop. Dock tycker jag det var riktigt kul att göra och den smakade faktiskt helt okej. Jag använde mig av en sprits för att få ner glassen i struten, då blev det även fina mönster. Perfekt till barnkalasen alltså ;)
 
 
 
 
Haha den hann smälta lite innan jag tagit kort klart ;) OBS, strösslet medföljer ej (tur det, för strösslet var inge gott)
 

Kommentarer
Postat av: Emelie S-L

Haha, va spännande att göra egen glass så! =) (Men ska jag göra egen glass håller jag mig nog till min glassmaskin ;))

2013-10-03 @ 00:23:10
URL: http://emeylie.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback