SUMMER READING - CROSSFIRE

Hejsan,
 
För ett tag sen satt jag och kollade in bokrean på CDON och hittade en serie böcker som skulle vara den bättre versionen av Fifty Shades of Grey. Jag blev lite nyfiken och skickade efter dom, serien som heter Crossfire. Jag läste ut båda böckerna på mindre än en vecka, rena rama sträckläsningen.
  Men gjorde det böckerna bra? Inte för fem öre, jag blev i princip deprimerad efter att jag läst dom. Till skillnad från författaren till Fifty så ska författaren till denna bok, Sylvia Day, vara "The Number One Bestselling Author" i USA. Även om hon var duktigare på att skriva, hade bättre språkbruk, var bättre på att måla upp och använda beskrivande ord så kan jag inte säga detsamma om inehållet.
   Boken känns kopierad direkt från Fifty. En ung tjej som snubblar framför fötterna på en stenrik (über)snygg man som gör allt för henne och inte ens låter en annan man vare sig prata eller röra vid henne. Båda har självklart en brokig bakgrund där dom blev sexuellt utnyttjade som barn, vilket gör att ingen av dom kan lita på den andra. Boken blir bara sjukare och sjukare och handlar i princip om två sjuka människor som gör varandra ännu sjukare. Det finns inget romantiskt eller gulligt över något i denna bok, ingen liknelse vid Fifty alls. Jag förstår inte överhuvudtaget hur man kan anse att denna bok är romantisk, och nej den har inte ens BDSM i den, bara överdrivet sex. 
   Har sett nu att den även kommit ut på topplistan här i Sverige, typ på ica och coop. Undra om dom ens vet vilka sorts böcker dom säljer? Inte konstigt att tjejer är ihop med konstiga killar om dom får lära sig att det är romantiskt på något sätt. Nej Fifty får dubbelt så många stjärnor som Crossfire- serien. 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emelie S-L

Tråkigt när man köpt en ny bokserie som man hoppas på ska vara bra och så visar det sig att den är skit =/ Snacka om besvikelse, framför allt då man älskar att läsa! Man kan inte alltid lita på andras recensioner tyvärr ><

2013-10-03 @ 00:14:43
URL: http://emeylie.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback