I GOT IT

Hej och välkommen till Big Bite, vad vill du beställ?
 
Som vilken annan arbetare som helst i världen blev det en tidig morgon, en ordentlig frukost och en lång och blöt promenad in till stan idag. Det är fortfarande jättedåligt väder här, och det verkar som norrmännen är sämre än stockholmarna på att röja upp gatorna efter ett snöoväder. Min första tanke idag när jag tänkte på lönen jag kommer få i slutet av månaden var inte 'Jeffrey Campbell' utan 'gummistövlar'! 
   Jag lyckades mirakulöst komma i tid till jobbet och fick självklart en skitsnygg outfit, med keps och förkläde. Ni har ju säkert ätit på subway någon gång så arbetsrutinerna förstår ni nog, men alla beställde i princip en dagens så det var otroligt lätt. Deras kassasystem är precis som på Mcbeth så briljerade för chefen lite. Jag tror egentligen jag är lite för hårt arbetande för att passa in på en snabbmatsrestaurang eftersom dom verkade sjukt förvånade över att jag till slut i princip gjorde mer än tjejen som jobbat där i ett par månader nu.
 
 
Ja det är ett shot-glas... Man tager vad man haver!
 
 
 
Snygg?
 
 
Jadå ;)
 
Jag var absolut inte förvånad över att jag fick jobbet. Dock blev jag sjukt förvånad över arbetstiderna. Jag hade ett snack med chefen under intervjun där hon frågade hur mycket jag ville tjäna och då svarade jag att jag ville tjäna så mycket så jag har råd med min hyra, och då skämtade hon till det och sa att det kanske skulle vara kul att ha lite extra till annat också. Men vet ni vad tanten ger mig? 5 jävla arbetspass under en hel jäkla månad!!! Men hur tror hon att det ska kunna räcka till hyra? Att anställa någon att jobba fem dagar på en månad borde fan inte få vara lagligt. Tack för att ni fick mig att tro att jag skulle kunna överleva i Trondheim. Vad gör man när man inte ens kan få ett jobb på en snabbmatsrestaurang???????????????????

Kommentarer
Postat av: Emelie S-L

Grattis till jobbet, bra att tjäna lite mer pengar iaf =) Kul också att du kunde briljera lite ;)
Men va tråkigt att du fick så få arbetspass, skitdåligt ju! =O Hoppas du får jobba mer alltså!

Svar: Ja om man nu kan kalla det jobb :/ Jag hoppas jag får något vettigt snart där dom fattar att man har en hyra att betala!
Johanna

2013-03-05 @ 17:47:32
URL: http://emeylie.blogg.se/
Postat av: Mamma

Tycker iallafall du var skit snygg i den outfiten!!!!

Svar: Haha tack, tyckte jag med ;) På ryggen stod det "I'm Hot"
Johanna

2013-03-05 @ 21:24:17

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback