JAG CHEF?

Hejsan,
 
Så idag var jag på en intervju för jobbet som butikschef för butiken Accessorize, ni vet smyckesbutiken :) För första gången i mitt liv så var jag på en gruppintervju. Och ja vad är då en gruppintervju då? Jo du går till intervjun och istället för att gå in en och en så sitter du tillsammans med ca 7 andra nervösa och förväntansfulla tjejer. Sen handlar egentligen allting om att du ska få dig själv att se en hel del bättre ut än de andra, alltså typ 'sälja' dig själv. Även om det är en liten spurr i sig att tävla sådär direkt så är det också lite jobbigt för på något sätt så fungerar det inte riktigt som en vanlig intervju, vill du ha ljuset på dig måste du ta för dig och synas.
  Anyway, vi fick leka massa lekar, typ, fast vuxna lekar. Nej inte sånna lekar. Men vi fick gå in i butiker och bedömma deras upplägg och vad som var bra respektive dåligt med dessa butiker. Sen fick vi även lägga upp en budget för hur vi skulle fördela ca 4 miljoner på ett år, math is not really my thing. Sen blev vi även individuellt grillade av HR damen. Blev lite irriterad då hon frågade samma fråga typ 20 gånger då hon inte fick 'rätt' svar. Frågan var typ vad tror du det viktigaste som butikschef är och jag svarade något i stil med at hålla rent, sälja bra, se till att fullgöra målen och även se till att ha en bra personal. Men ja hon ville ha ett specifikt svar om själva försäljningen vilket hon inte tyckte jag nämde. Ja men fråga det istället då! Försökte förklara att det ingår i att fullgöra målen, att sälja bra. Jaja whatever, tror ändå inte jag vill ha det då det är ett års vikariat (redan less på Norge) dock var det en bra erfarenhet det här :)
 
 
Var även och fixade ett foto till mitt bankkort (ja norskar har det på sina bankkort) blev nöjd med första fotot, when does that happen? Bankmannen gav mig även en komplimang för min knalliga scarf och trodde att jag säkert skulle få jobbet :P 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emelie S-L

Hehe, coolt med en intervju för ett chefsjobb iaf ;) Och ja, som du säger är det ju alltid en bra erfarenhet att gå på såna här intervjuer =)

2013-03-17 @ 14:31:15
URL: http://emeylie.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback