MARS 2012

Hej alla fina,
 
Kom just på att jag glömt göra 'Mars 2012' så varför inte göra det nu när jag har lite tid. När jag kollar igenom bloggen från min tid i Kina blir jag faktiskt rätt pissed att jag inte skrev mer än vad jag gjorde. Dock var jag rätt upptagen hela dagarna och det fanns inte så mycket tid att blogga. Så har rätt mycket bilder jag inte visat från Kina så tänkte jag visar dom här i återblickarna istället :D Mars var faktiskt en månad då det hände mycket.
 
Hur som helst ;)
 
Jenny: Ja som sagt, med hjälp av min faster så lärde jag känna en svensk tjej i Kina. Jenny :) Och vi är än i dag riktigt bra vänner. Blev många trevliga kvällar i hennes lägenhet där vi såg film och åt gott. I slutet av månaden kom även hennes släktingar och hälsade på, dom hade även med sig ett fint paket åt mig från Sverige ;)
 
 
 
 
 
 
Rummet: Tills idag så tror jag ni inte fått sett hur jag bodde i Kina. Ganska bra det för det var rätt stökigt. Men jag kan ju vara kul att få se hur jag bodde i ca 5 månader :) (Bilderna är tagna någon gång i Juni btw, typ just innan jag skulle åka hem).
 
 
 
 
 
 
 
Food: Vid det här laget hade jag hunnit få mig ett par favoritmaträtter. 'Gong bao ji ding' är fortfarande min favorit av alla de kinesiska maträtterna jag åt. Men denna månad var jag i princip beroende av den koreanska sushin och nudlar. Drinken på första bilden kom att bli min frukost (varje dag) när det började gå mot sommar, fast då blev det banan och yoghurt istället för mango.
 
 
 
 
 IKEA: Mitt första besök på IKEA i Beijing blev i Mars. Kan ju inget annat säga att det var riktigt trevligt att äta lite köttbullar ;) Kolla in filmen btw :D
 
 
 
 
 
Vänner: Började lära känna lite nya människor, inte minst min rumskompis Laura. Även ett par svenska tjejer i min klass.
 
 
 
 
Cloie: I mars började jag umgås med två svenska tjejer i min klass, Anna och Cloie. Vi forsatte ju även senare att vara vänner men det visste jag inte då. Fick även veta att Cloie var en hot pot älskare :)
 
 
Shopping: Det är ungefär någonstans här (i slutet av mars) som min shoppingmani började. Jag vågar inte ens gissa hur många yen som gick åt till mina shoppingrundor. Men det var underbart fina grejer jag köpte :)
 
 
 
 
 
 
Min älskade Jimmy Choo <3
 
 
Det är den här jag använder just nu faktiskt. Önskar jag köpt flera faktiskt..
 
 
 
 
 
 
Kinesiska muren: Mitt första stora resmål i Kina var muren. Skolan tog med oss på klassresa till Mu Tian Yu där vi fick spendera en dag. Hur kul som helst förutom det något dåliga vädret. 
 
 
 
 
 
Våren: Det började bli riktigt varmt i slutet av Mars (kan jämföras med början av Juni i sverige). Jag började spendera mycket tid på ett litet café bredvid skolan och drack deras milkshakes tills jag började må dåligt av att ens tänka på mjölk.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emelie S-L

Kul att se bilder från din tid i Kina, vilket äventyr du haft där! =) Jag skulle gärna åka dit någon gång, ser riktigt nice ut ;)

2013-03-17 @ 15:28:13
URL: http://emeylie.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback