NOTHING FOR ME

Hej,
 
Eftersom jag fick jobbet som jag var på intervju för igår så var jag tvungen att stiga upp före kl 06.00 i morse. Inte allt för kul när man varit ledig i ca 2 veckor nu, men det gick faktiskt bra, hade ju kaffe :P Fick sätta mig på bussen som här kostar 40kr resa, jag kommer bli ruinerad innan jag får min lön. Åkte i alla fall ut en bit utanför stan för att komma till Saupstad. Jobbet jag fick var då det absolut sista jag kunde tänka mig, hemtjänsten, jag hade inte ens sökt till tjänsten utan dom på bemanningsföretaget hade grävt i mitt cv och sett att oj denna tjej jobbade ju inom hemtjänsten för 5 år sedan, låt oss anställa henne. Dessutom fick dom en ide att nu skulle dom minsann visa att deras företag var bäst och att deras personal var i tid och skickade mig med bussen som gjorde att jag var framme en halvtimma innan alla andra kom, det var tydligen för sent att åka dit och vara där 10 minuter innan vi började.
Dagen (de 4 timmar jag fick) gick snabbt och även om jag hade kännt mig pepp innan och tänkt att det bara är att bita ihop och köra så kände jag smärtan jag fick i magen när den vred sig, jag ville verkligen inte jobba med detta. Och inte blev det bättre av att när jag frågade när nästa inskolning var att dom tryckte telefonen med det datasystem som jag tydligen skulle ha lärt mig allt om de senaste fyra timmarna i handen på mig och sa att det inte blev någon mer inlärning utan att dom ville att jag skulle komma in lör-sön och jobba 15.00-23.00. 
  Jag tror aldrig jag fått sådan panik någon gång förut. När jag åkte därifrån kände jag bara att detta kan jag inte göra, jag tror till och med att jag skulle kunna göra detta i Skellefteå, men just här blev det bara för mycket och jag trivdes inte alls. Panik!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emelie S-L

Nej fy, så där ska det som sagt inte kännas gumman =/ Du ska inte jobba med något du mår jättedåligt av, det är det inte värt! Kämpa på, du hittar något annat, bättre, ska du se! <3

Svar: Jag vet, men lite jobbigt är det att jag inte kan göra det eftersom det i princip är det ända jobbet man faktiskt får jobba på...
Johanna

2013-03-02 @ 18:55:12
URL: http://emeylie.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback