THAT'S MORE LIKE IT

Hej,
 
Fick sovmorgon i morse men av någon anledning var den 'inte bra'. Kände mig fortfarande trött, men inte trött på ett sätt så att jag kunde vända mig och somna om, outvilad kanske är ett bra ord för det. Hur som helst hade jag tänkt städa och slänga igång en tvätt men dom ringde från puben och frågade om jag kunde komma och jobba. Det var tydligen någon slags festival i helgen så dom förväntade sig mycket folk. På något sätt har jag missat att det varit någon slags musikfestival nu, märkte det först när jag trängdes med människor på gatan när jag skulle till jobbet, plus att det var rea överallt, eller ja 'kupp' som det heter på norska.
   Det var faktiskt rätt mycket folk i dag på puben, mer än det brukar vara på eftermiddagen. Men det gör inget det ger ju bra med dricks ;) Trivs jäkligt bra på det där jobbet, så önskar att jag hade få jobba lite oftare, och tjänat lite bättre. Min spritutbildning pågår fortfarande, men mina kunskaper har definitivt ökat, från 0% till 10% i alla fall :P Sen fick jag även en mattekurs av stamgästerna, av någon anledning så sög jag på matte idag (nej just ja det har jag alltid gjort)....
 
 
 
Alla på de tre översta hyllorna är single malt whiskey (förutom Red & Black Label) Sen på nedersta hyllan har vi blended whiskey och även två de två amerikanska whiskey sortera som kallas bourbon :) Se vad jag kan.
 
 
 
Älskar verkligen att titta på hockey (speciellt då det går så bra för AIK) men Macbeth är en riktigt fotbollsbar, och av någon anledning så har jag aldrig fastnat för fotboll, tycker till och med att det är urtrist. Dock har jag aldrig varit på en riktig match (det kanske är roligare) men jag kan i alla fall kolla på de snygga spelarna på vår jäkligt stora bildskärm ;)
 

Kommentarer
Postat av: Emelie S-L

Kul att du fick komma in och jobba lite, med jobbet som du trivs så bra med! =) Nice att du börjar lära dig mer och mer om drinkar och så, du får visa mig någon gång vad du lärt dig ;)
Nej, jag håller med, fotboll är så trist att titta på, hellre hockey ;)

2013-03-17 @ 15:34:10
URL: http://emeylie.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback