WHAT THE ACTUAL FUCK?

Hej,
 
Klockan hann inte ens bli nio i morse innan Manpower ringde till mig. Jag hade inte vaknat ännu så var lite borta. Men han sa att han läst mailet där jag skrev att jag inte kunde jobba längre, men istället för att fråga om det kanske hänt något eller varför jag inte kände för att jobba längre så började han i princip skälla på mig. Han förstod inte hur jag kunde ändra mig från en dag till den andra och han tyckte det var konstigt att jag gjort det. Jag förklarde att jag gick in med inställningen jag hade till hemtjänsten för 5 år sedan men att den inte längre fanns kvar och att jag därför inte klarade av att jobba där längre. Sen så började han babbla om att detta försätter dom i 'en situation' och jag bad verligen om ursäkt för det. Men allt hade blivit så hastigt och jag hörde faktiskt av mig tidigt dagen efter så det var ju inte som att jag var sent ute. Och sen hade dom förmodligen redan i tisdags bestämt att jag skulle ta helgpassen utan att ens fråga, dom hade nog bara förväntat sig att jag skulle ta dem, men ja det kanske dom hade rätt i, för hade jag trivts så hade jag tagit jobben. Hur som helst så slutade det med att han sa att jag skulle göra helgpassen så skulle vi prata igen senare, men jag sa till honom att jag inte kunde jobba i helgen heller för att jag helt enkelt inte klarar av det, och jag menar varför vill jag då ens jobba två dagar och jag bad honom respektera att jag inte längre klarade av att åka tillbaka. Han blev då ännu mera otrevlig och sa att jag skulle komma in med arbetskläderna till dom före klockan fyra, sedan la han i princip på i örat på mig!! Du dom kläderna får han först på måndag.
 
 
Nu har äntligen batteriet börjat ta slut. Alltså klarar sig dessa telefoner i princip 2 veckor utan att bli laddade :P På tal om telefoner så fick jag min norksa mobilfaktura idag. Mitt abonnemang ligger på 199kr/månad och då får jag typ 500 sms, 300 min att ringa för och en liten mängd internet. Hur som helst så får man använda upp allt det och betala extra ifall man skulle råka använda upp allt. Men hur som helst när jag fick räkningen idag så stog det att jag var tvungen att betala 300nok! Alltså jag har skickat 20 sms, pratat i sammanlagt 20 min i min telefon där jag ringt max 3 av dessa minuter, och min telefon kan inte ens ansluta till internet. Hur i hela jävla helvete (ursäkta mitt språk) kan dom begära den summan av mig, är det något fel på dom?! Dom hade gjort samma sak med Charlotte och hon hade inte ens satt in sim kortet i sin mobil! Nä nu byter jag fasen till telenor. Dissa teliasonera som f jävla n!
 
 

Kommentarer
Postat av: Emelie S-L

Usch fan, lät inte som ett trevligt samtal det där inte, va jobbigt! =( Att ha såna där samtal med arbetspartners, med folk man inte känner, är ju skitjobbigt... Hoppas du inte får alltför mycket skit för det där nu, och att du kan få chans till jobb i framtiden ändå!
Men usch, jävla skittelefonräkningar! =O

Svar: Haha jag tror även han ringde mig igår. Det var något om att jag skulle få lön. Han lät inte allt för glad och presenterade sig inte ens, haha han hade även dolt nummer. Är väl inte allt för glad för att måsta betala mig :P
Johanna

2013-03-02 @ 19:12:38
URL: http://emeylie.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback