DON VITO

Hejsan,
 
Härligt att börja jobba på en onsdag, då blir det en riktigt härlig kortvecka. Sen hade vi ju även en så trevlig lunch idag då chefen tyckte vi skulle gå ut och äta tillsammans. Så just före 11 så åkte vi iväg till don Vito, en pizzarestaurang just bredvid jobbet och åt. Dom hade härligt goda pizzor då dom var stenugnsbakade. Sen så fick jag veta att det här med 7-16 inte gäller alla dagar. Nä tydligen så brukar dom sluta redan vid kl 14 på fredagar. Vi har ju flextid på jobbet så om man kommer in vid 06.45 så får man en kvart som man kan ta ut i ledig tid och istället för en timmes rast brukar dom ha bara 45 min, så på en vecka så samlar man ihop ungefär 2,5 timmar i ledig tid som man kan ta ut på fredagarna, härligt värre <3
 
 
 
 
Jag börjar digga kommunala jobb mer och mer. Och det bästa är att när man är ledig så är man. Det är ingen som ringer och ber en jobba på den lediga dagen, då man är för rädd för att säga nej. Nä här är det en 40 timmars vecka och inget mer. Precis som jag vill ha det när jag jobbar. Vill helst av allt jobba mån-fre och ha helgen ledig, dock vill jag nog ha ett jobb där du börjar 8 och inte 7, men vi får se vad det blir efter sommaren :)
 

Kommentarer
Postat av: Emelie S-L

Härligt med flextid sådär, skönt att kunna sluta tidigare på fredagarna =)
Ja ett sånt där jobb skulle jag också vilja ha - fasta tider mån-fre, och ledig helgen =)

2013-06-02 @ 23:42:41
URL: http://emeylie.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback