I SCORED AGAIN

Hejsan,
 
Ja jag vet inte om det är min vanliga sommarjobbs 'tur' som har spökat även denna sommar. Att det är svårt att skaffa ett jobb under året är kanske inget nytt, för det är det. Speciellt då jag bott i Uppsala i tre år, får man ett jobb där ska man ha ordentligt tur och vara ute i precis rätt tid. Men de senaste 4 åren har jag haft ett ordentligt flyt med mina sommarjobb. För tre sommrar sedan då jag gick ut gymnasiet hade jag sökt till coop men inte kommit in, men i slutet av juni hörde dom ju av sig så att jag fick jobba sommaren ut där. Samma sak har det varit åren efter det, coop har levererat sommarjobb varje år. Som förra året när jag var i Kina så kunde jag ju inte söka men kom in på coop, och det var ju så otroligt dåligt väder förra sommaren att det inte gjorde något att vara inomhus 24/7 där. Dock denna sommar har ju sett otroligt mörk ut, inga jobb alls, inte ens på coop, och dom jag sökt till hör ju inte ens av sig och säger att man inte fått jobbet, otroligt fult gjort. Men då vi har haft så fint väder har jag tänkt liksom whatever, spelar inte så stor roll, jag får arbeta på att bli brun istället.
    Men ja då kommer vi till min vanliga sommarjobbs tur. Utan att ens ha sökt så hör dom av sig från kommunen och undrar om jag kan komma in på intervju. En av mina vänner som jobbar på parken hade rekommenderat mig till sin chef, och nu hade dom personalbrist. Så igår fick jag då veta att i sommar så har jag ett heltidsjobb, mån-fre, 7-16, juni-augusti :D Och det bästa av allt är ju att det är ett utomhusjobb :D
 
 
 
 
Att äta grillat när man kommer hem är inte helt fel heller ;)
 
Jag vet inte om jag har bildat mig en uppfattning om hur parkarbetet är riktigt ännu, kanske till nästa vecka. Dock vet jag då att jag har otroligt härliga arbetskamrater och trevlig arbetsmiljö, utomhus. Haha kommer ha en så fin bonnbränna innan sommaren är över :P Det som jag dock tycker är jobbigt är dock att man måste upp klockan 6 varje morgon, lite för jobbigt för min smak, att stiga upp 7 hade varit dubbelt så bra. Men när man väl orkat ta sig ur sängen så är det inte allt för farligt, har ju bara 8 min till jobbet med cykel, lyx ;)

Kommentarer
Postat av: Emelie S-L

Men det är ju superbra, att du fick ett jobb! =) Alltid bra att tjäna pengar ;) Och ja, det kanske inte är jobbet du ville ha, men det är ett jobb iaf och som du säger så får du ju vara utomhus, bra att tänka positivt ;)

2013-06-02 @ 23:36:37
URL: http://emeylie.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback