RENTED SOME MOVIES

Ja vad gör man om man har tråkigt en helg här i Uppsala. Jo när man får trevliga sms från Hemmakväll där som säger att man får hyra filmer för 15kr/st och deras godis bara är 5,90kr/kg så kan det ju göra den sämsta helgen till den bästa :) Äntligen så hade dom fått in 'Snow White and the Huntsman' som jag har väntat ett bra tag på att se. Och som jag trodde så var den mycket bättre än den Snövit filmen som jag och Anna såg i Kina (Mirror Mirror). Den var lätt coolare, och sen är det inget man kan klaga på om Chris Hemsworth är med i filmen, hehe snyggingen alltså (dock i gämförelse med andra filmer Kristen är med i var det ingen som tog av sig tröjan :/ )
 
 
 
 
 
Chernobyl Diaries: Six tourists hire an extreme tour guide who takes them to the abandoned city Pripyat, the former home to the workers of the Chernobyl nuclear reactor. During their exploration, they soon discover they are not alone. Det här var egentligen bara ett test, trodde egentligen det skulle vara något historiskt, men när jag läste baksidan och det stog muterade hundar, fiskar och människor? Hehe jag har velat se en bra skräckfilm ett tag nu, och ja vet ni den var faktiskt lite läskig. Bäst av allt är att jag vet att det stället filmen utspelar sig på faktiskt finns, och att den står helt öde, undra om det kanske finns lite radioaktiva varelser där måntro... ;)
 
 
Snow White and the Huntsman: In a twist to the fairy tale, the Huntsman ordered to take Snow White into the woods to be killed winds up becoming her protector and mentor in a quest to vanquish the Evil Queen. Ja allstå det är ju en helt annan twist av snövit än den man är van vid (alltså den tecknade versionen) Snövit har gått från att vara en hjälplös liten prinsessa till en krigsprinsessa, jag kan faktiskt inte klaga på idealet :) Och den här gången 'dog' hon ju faktiskt av ett äpple. Men jag kan ju inte säga att Kristen är min favorit skådis, hon har så mycket konstigt/roligt för sig, och så var hon egentligen rätt mesig (och übergodhjärtad) i den här filmen... Men självklart sevärd med snyggingen Chris :)
 
 
Josef- Drömmarnas Konung: When Joseph receives a beautiful coat from his parents, his eleven brothers hate him even more and are driven to sell him to desert merchants who take him to Egypt! There he is made the servant of a wealthy Egyptian who misunderstands him and has him thrown into prison! He shows his God-given gift by interpreting the dreams of two other prisoners. Åh kommer ni ihåg den här filmen? Kanske lite mindre känd än 'systerfilmen' Prinsen av Egypten. Men den är faktiskt minst lika bra. Den är ju baserad på en biblisk händelse, men jag tycker faktiskt den är jättebra (jag vet är så barnslig av mig ^_^) ja egentligen tycker jag faktiskt det är rätt underhållande med bibliska historier, så länge jag slipper läsa dom ur bibeln. Jag gissar att det man försöker lära (barnen) är förlåtelse.

Kommentarer
Postat av: Emelie S-L

Hm, av dessa tre har jag bara sett Snow White and the Huntsman, men den är jäkligt bra iaf! =D

2012-12-04 @ 22:19:08
URL: http://emeylie.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback